Gemini HR

Kihívásokból növekedést kovácsolni

Gemini

TOP témák a HR-ben 2024-re

A megtartás, a közösségi média szerepe a toborzásban, a képzések iránti igények növekedése, a munkáltatói márkaépítés, a mesterséges intelligencia alkalmazása és a munkavállalói jóllét egyaránt hangsúlyos szerepet kapnak, kaphatnak az idei HR-évünkben. Következő blogcikkünkben arra keressük a választ, hogy az egyes kihívásokat milyen úton fordíthatjuk vállalkozásunk növekedésének javára a következő hónapokban.

Egyre összetettebb problémákat kell megoldania a HR-nek manapság. A munkavállalók megtartása, toborzás és AI berobbanása mellett egyre inkább szerepet kap a munkáltatói márkaépítés és a képzések folyamatos szervezése. Egyre gyakrabban találkozhatunk azzal, hogy a stratégiai tervezésében is részt kell venniük a menedzsmenttel együtt. A folyamatosan növekvő feladatok és az újabb és újabb kihívások miatt egyre tudatosabban, és szervezettebben kell együttműködnie az ezen területen dolgozóknak a versenyképesség fenntartásához. A HR-nek összekötő hídként kell működnie a vezetők és a munkavállalók között, hogy minél rugalmasabb és mindenki számára megfelelő hátteret nyújtson.

A vélemények valamelyest eltérnek a szakmán belül, de általánoságban elmondható, hogy az következő kihívások erősen jellemezni fogják az idei évünket.

Ne menjen el! Azaz megtartás, de hogyan?!

A megtartás sikerességének két fő kulcsa van. Az egyik kulcsa az onboarding. Fülöp Rózsa, a Gemini HR ügyvezetőjének tapasztalatai alapján a munkáltatók sok esetben még mindig nem fordítanak kellő figyelmet a betanításra.

– Nem jelölnek ki olyan kollegákat, akik az új belépővel foglalkoznak, vagy nincs elég idejük, illetve folyamataik az onboardingra. Ennek eredményeképpen a fluktuáció a belépéstől számított 1 hónapon belül nagyon magas – emelte ki a szakember.

A másik pedig az igényfelmérés. A munkavállalók igényei változtak az elmúlt években. Ami régen megfelelő volt, az ma már nem feltétlenül motiválja őket. Érdemes ezért a munkáltatóknak felmérni az igényeket, erre megfelelő eszköz egy belső kérdőív email vagy meeting formájában.

Telefonnal a kézben élünk – A közösségi média szerepe a toborzásban

Minden iparágban megnőtt az igény a kék és fehér galléros munkakörökre egyaránt. Ezáltal sokkal proaktívabbnak kell lenniük a HR területén dolgozóknak. A toborzásban egyre nagyobb szerepe van -az állásportálok mellett- a social médiának is.

– Érdemes stratégiánkat a szerint alakítanunk, hogy milyen platformon milyen célközönséget érhetünk el. Ezeken az oldalakon olyan passzív jelöltek is elérhetőek, akik nem keresnek állást, csak nézelődnek. Ha látnak egy jó lehetőséget, nagy valószínűséggel jelentkeznek is rá – osztja meg gyakorlati tapasztalatait Fülöp Rózsa.

Tréning és képzés, mint vonzerő

Az elmúlt évtizedben sok újmunkakör alakult ki. Sokszor előfordul, hogy egy pozíciót több munkakörre bontanak, vagy a technológia és a folyamatok fejlődésével új pozíciók jönnek létre. Így egyre nehezebb olyan jelöltet találni, aki bármilyen képzés nélkül beilleszthető lenne.

A munkavállalók is egyre inkább olyan munkáltatókat keresnek, amelyek tanulási és fejlődési lehetőségeket kínálnak. A Y és Z generációk esetében hatványozottan jelen vannak ezek az igények. Az idősebb korosztálynál pedig az átképzés vagy tanulási lehetőségek jelenthetik az adott cég mellett történő döntését.

Légy látható! – Munkáltatói márkaépítés

Az „employer branding” ma már nem csak a nagy és multi vállalkozások számára kell, hogy jelentőséggel bírjon, hanem a kis és középvállalkozásoknak is, ha versenyképesek szeretnének maradni. Legfontosabb üzente a HR tekintetében, hogy mind a jelenlegi, mind pedig a leendő munkavállalók ismerjék a cég kultúráját, értékrendjét. A toborzásban és a megtartásban is jelentős szerepe van, főleg a felnövekvő generációknál. A fiatalok ugyanis előbb döntenek egy ismert és az ő értékrendjükhöz közelebb álló cég, mint a számukra „láthatatlan” vállalkozások mellett.

Veszély vagy lehetőség? – A mesterséges intelligencia alkalmazása  

A szakértők szerint bizonyos feladatköröket kiválthat a mesterséges intelligencia, így munkahelyek szűnhetnek meg. Egyre többeket érint és érdekel ez a kérdés, ezért a Gemini HR ügyvezetője szerint erre is fontos kitérni.  

– Ha megtanuljuk beilleszteni a folyamatainkba, úgy gondolom, nem jelenthet hosszútávon problémát, Gondolok itt akár a toborzás kezdeti szakaszára, vagy akár a hirdetési kreatívok egyszerűbb és gyorsabb létrehozására. Az AI a jövőben időt és energiát takaríthat meg a HR-nek, így több idő maradhat a stratégiára és egyéb fontos feladatokra.

Érezd jól is magad! – Munkavállalói jóllét, azaz „Wellbeing”

A covid járvány hatására a vállalkozásoknak egyre fontosabb lett a munkavállalók fizikai, és mentális állapota. Hosszú távon a teljesítmény, a lelkesedés javulásához és a fluktuáció csökkentéséhez is vezethet, ha megfelelően figyelünk dolgozóinkra.

Felértékelődött az egészségmegőrzéssel kapcsolatos plusz juttatásokra való igénye a munkavállalóknak, így a cégek egyre többször adnak szűrést vagy megelőzésre szolgáló orvosi programokat kiegészítésként. Ha még több HR szakmai tartalmat szeretnél olvasni kattints ide: https://geminihr.hu/

Megosztás:

Hasonló cikkek

Gemini

Kihívásokból növekedést kovácsolni

TOP témák a HR-ben 2024-re A megtartás, a közösségi média szerepe a toborzásban, a képzések iránti igények növekedése, a munkáltatói márkaépítés, a mesterséges intelligencia alkalmazása